cropped kilkis

Κανονισμός λειτουργίας 1ου ΕΠΑ.Λ. Κιλκίς

Γράφτηκε από τον/την Κέρος Ιωάννης. Posted in Κανονισμός λειτουργίας

rules 240x180

Για την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία του σχολείου απαιτείται η αρμονική, υπεύθυνη και σοβαρή συνεργασία των τριών παραγόντων της σχολικής κοινότητας: των εκπαιδευτικών, των μαθητών και μαθητριών και των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών και μαθητριών.

Στο σχολείο πρέπει να υπάρχει και να διαφυλάσσεται ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, εμπιστοσύνη, ανοχή και αναγνώριση.

Ο κανονισμός αυτός θεωρείται μέσο για την επίτευξη του στόχου της εύρυθμης και ομαλής λειτουργίας του σχολείου και της αρμονικής, υπεύθυνης και συνεργασίας των παραγόντων της σχολικής κοινότητας.

Με την έναρξη του σχολικού έτους ο κανονισμός λειτουργίας τίθεται σε γνώση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και μαθητριών και των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών και μαθητριών του σχολείου. Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί, το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο και το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών και μαθητριών του σχολείου λαμβάνουν γνώση ενυπογράφως του κανονισμού λειτουργίας.

Τροποποίηση ή συμπλήρωση του παρόντος κανονισμού λειτουργίας γίνεται με απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου του 1ου ΕΠΑ.Λ. Κιλκίς.

Ο κανονισμός αυτός δεν αντικαθιστά την ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία.

 Α. Το σχολείο

Το σχολείο λειτουργεί 08.00 π.μ. - 13.45 μ.μ. σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα και μέχρι το πέρας των μαθημάτων του Προγράμματος της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης.

Μετά τη λήξη της τελευταίας ώρας του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος το σχολείο κλείνει και οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν πρέπει να παραμένουν στο χώρο του.

Οι σχολικοί περίπατοι και οι διάφορες εκδηλώσεις, σχολικές εορτές, εκκλησιασμός κ.λ.π. που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επομένως η συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών σε αυτά είναι υποχρεωτική.

Β. Ο Διευθυντής

  1. Ο Διευθυντής επικοινωνεί με τους μαθητές/μαθήτριες με ενδιαφέρον και φροντίδα γι’ αυτούς.
  2. Ο Διευθυντής στην επικοινωνία του με τους μαθητές/ μαθήτριες χρησιμοποιεί τον έπαινο, τις παραινέσεις, τις συμβουλές και γενικότερα θετικά κίνητρα.
  3. Ο Διευθυντής στις σχέσεις του με τους μαθητές/μαθήτριες δείχνει ενδιαφέρον για όσα γίνονται στο σχολείο και κάνει αισθητή την παρουσία του. Αποκλίσεις από τους κανόνες του σχολείου και γενικά τη σωστή μαθητική συμπεριφορά τις παρατηρεί, τις αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη, κάνει τις αναγκαίες υποδείξεις, ανακαλεί στην τάξη αυτούς που διέπραξαν παραπτώματα και, αν χρειαστεί, επιβάλλει κυρώσεις. Παρατηρήσεις, υποδείξεις, αποδοκιμασία πράξεων και φαινομένων και επιβολή ποινής εντάσσονται μέσα στα καθήκοντα του και απορρέουν από το ρόλο του. Όταν απαιτείται να κάνει χρήση αυτού του δικαιώματος, οφείλει να το πράξει, γιατί διαφορετικά η ανοχή σε ακραία φαινόμενα μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά για τη συνοχή και την αποτελεσματικότητα του σχολείου.
  4. Η πρόσβαση των μαθητών/μαθητριών στο γραφείο του Διευθυντή γίνεται ελεύθερα. Η συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες και η επικοινωνία μαζί τους γίνονται ελεύθερα αλλά και τον πρέποντα αμοιβαίο σεβασμό. Η επικοινωνία αυτή δεν σημαίνει υιοθέτηση της απόλυτης ισοπέδωσης. Η δημιουργική επικοινωνία έχει κανόνες και όρια συμπεριφοράς, αναγνωρίζει ρόλους και απαιτεί διάθεση υπεράσπισης του ρόλου.
  5. Ο Διευθυντής δεν διαφοροποιεί τη συμπεριφορά του προς τους μαθητές/μαθήτριες και δεν θέτει υπό αμφισβήτηση τη δικαιολογημένη απαίτηση για ισότιμη και δίκαιη συμπεριφορά προς όλους.dieth
  6. Ο Διευθυντής χρησιμοποιεί με δικαιοσύνη και χωρίς διακρίσεις τα οποιαδήποτε μορφής κίνητρα, θετικά ή αρνητικά, προς τους μαθητές/ μαθήτριες.
  7. Ο Διευθυντής έχει τακτική επαφή με τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών του σχολείου επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και τις οικογένειες των μαθητών και μαθητριών.
  8. Ο Διευθυντής στην επικοινωνία του με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους γονείς και τους κηδεμόνες και τους μαθητές/μαθήτριες εξασφαλίζει την έντιμη διοικητικά και παιδαγωγικά σχέση, αναγνωρίζει και κατοχυρώνει το ρόλο κάθε πλευράς.
  9. Ο Διευθυντής δημιουργεί κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και εκτίμησης με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και εξασφαλίζει τη συναίνεση και συνεργασία τους.
  10. Ο Διευθυντής δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς του σχολείου να ικανοποιούν την ανάγκη για αναγνώριση της προσωπικότητας και της αξίας τους στο περιβάλλον, να συμμετέχουν στην σχεδίαση και οργάνωση της εργασίας τους και στη λήψη αποφάσεων που τους αφορούν. Η επικοινωνία πρέπει να είναι αμφίδρομη.
  11. Ο Διευθυντής κατανοεί το κοινωνικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, παραδέχεται και εκτιμά την προσωπικότητα του άλλου, αναπτύσσει θετικές στάσεις απέναντι στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές/μαθήτριες και τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών του σχολείου και ικανοποιεί βασικές ανάγκες τους.

Γ. Οι εκπαιδευτικοί

  1. Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.
  2. Οι εκπαιδευτικοί σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων. Όταν έχουν άλλη άποψη, την υπερασπίζονται με επιχειρήματα και διάλογο.
  3. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα και εκείνοι που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη, προβληματίζονται και επιλέγουν κοινούς τρόπους για τη αντιμετώπιση φαινομένων επιλήψιμης συμπεριφοράς μαθητών ή ορισμένων ειδικών περιπτώσεων που απαιτούν ιδιαίτερη φροντίδα, ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς εκ μέρους τους. Η συνεργασία όλων είναι χρήσιμη και επιβεβλημένη.
  4. Οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου συνεργάζονται και εξετάζουν τα προβλήματα που εμφανίζονται στη διαδικασία των μαθημάτων ενός κλάδου στο σχολείο.daskalos teacher
  5. Οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, το ταλέντο και την πείρα τους για την καλύτερη οργάνωση της σχολικής ζωής.
  6. Οι εκπαιδευτικοί δεν διατυπώνουν, κυρίως προς στους μαθητές/μαθήτριες, και δεν υποστηρίζουν ότι ο ρόλος κάποιων τομέων της επιστήμης ή μαθημάτων είναι σημαντικότερος για την παιδεία των μαθητών και των μαθητριών.
  7. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ηγετικό ρόλο και επιδρούν καθοριστικά στη σχολική κοινότητα με το παράδειγμα και την καθημερινή τους παρουσία.
  8. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών και οι σχέσεις των εκπαιδευτικών με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία.
  9. Οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν τους κατάλληλους κάθε φορά διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και τους προσαρμόζουν στις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών τους.
  10. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται για την κοινωνική και οικογενειακή κατάσταση των μαθητών/μαθητριών τους και προσαρμόζουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους.
  11. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται πάνω σε θέματα υγείας των μαθητών/μαθητριών τους και προσαρμόζουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους.
  12. Οι εκπαιδευτικοί προωθούν, ενθαρρύνουν και οργανώνουν στο μάθημα και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών.
  13. Οι εκπαιδευτικοί διαμορφώνουν μια έντιμη παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές/μαθήτριες τους, στα πλαίσια της πολλαπλής επικοινωνίας τους μαζί τους.
  14. Οι εκπαιδευτικοί συμπεριφέρνονται δίκαια στους μαθητές/ μαθήτριές τους
  15. Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του σχολείου, καθώς και για την ευκοσμία της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν αλλά και του σχολείου γενικότερα. Παράλληλα ευαισθητοποιούν τους μαθητές/μαθήτριες σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν.
  16. Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Φροντίζουν ιδιαίτερα κατά την είσοδο και την αποχώρηση των μαθητών/μαθητριών από το σχολείο , κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων καθώς και κατά την είσοδο και απομάκρυνσή τους από τη αίθουσα διδασκαλίας σύμφωνα με το προβλεπόμενο ωράριο.
  17. Οι εκπαιδευτικοί τηρούν εχεμύθεια σε ότι αφορά τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων Εκπαιδευτικών, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών/μαθητριών, τη βαθμολογία στις εξετάσεις και γενικά, για όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.
  18. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών συστηματικά, προγραμματισμένα και όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Κάθε εκπαιδευτικός γνωστοποιεί τις ώρες της εβδομάδας κατά τις οποίες δέχεται τους γονείς και τους κηδεμόνες και τους ενημερώνει λεπτομερώς και υπεύθυνα.
  19. Οι εκπαιδευτικοί τηρούν το ωράριο διδασκαλίας, προσέρχονται και αποχωρούν από την αίθουσα διδασκαλίας τις προβλεπόμενες ώρες.
  20. Οι εκπαιδευτικοί εκτελούν με επιμέλεια και ευσυνειδησία τα καθήκοντα τους κατά την εφημερία.
  21. Οι εκπαιδευτικοί εκτελούν με ευσυνειδησία και τα καθήκοντα και το έργο που τους αναθέτει ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου.

Δ. Οι μαθητές

  1. Οι μαθητές/μαθήτριες με την εγγραφή τους στο σχολείο αποδέχονται και τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου.
  2. Στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών/μαθητριών καλλιεργείται ο αμοιβαίος σεβασμός, ο δημιουργικός διάλογος, η αναγνώριση και η ανοχή του άλλου, η αλληλεγγύη, η υπευθυνότητα, η συνέπεια, η ευγένεια και η ευπρέπεια.
  3. Οι μαθητές/μαθήτριες του σχολείου δεν επιτρέπεται να προβαίνουν σε διακρίσεις εις βάρος συμμαθητών/συμμαθητριών τους βασισμένες στο φύλο, το θρήσκευμα, την καταγωγή, τη γλώσσα, τα φυσικά χαρακτηριστικά, την κοινωνική προέλευση, την οικονομική κατάσταση.
  4. Οι μαθητές/μαθήτριες παρουσιάζουν και αναπτύσσουν στο σχολικό χώρο τις προσπάθειες τους για επιδόσεις, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα τους.
  5. Οι μαθητές/μαθήτριες συμμετέχουν στις ενδοσχολικές εκδηλώσεις και στα καινοτόμα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που αποφασίζεται να υλοποιηθούν από τον Σύλλογο Διδασκόντων και συμβάλλουν στην επιτυχή υλοποίηση τους με τις δικές τους πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνες.
  6. Οι μαθητές/μαθήτριες έχουν ευθύνη για την ποιότητα, την αισθητική, την υγιεινή και την ασφάλεια του σχολικού χώρου. Φροντίζουν να διατηρούν καθαρούς τους χώρους του σχολείου, τις αίθουσες διδασκαλίας, τα εργαστήρια, το γυμναστήριο, το αμφιθέατρο, τους χώρους υγιεινής και την αυλή του σχολείου.
  7. Οι μαθητές/μαθήτριες συμβάλλουν στην τάξη, την ησυχία και το ήρεμο κλίμα μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας.mathites
  8. Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και στην αίθουσα διδασκαλίας και τηρούν το χρόνο έναρξης και λήξης της σχολικής εργασίας.
  9. Το πρωί πριν από την έναρξη των μαθημάτων, οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο χώρο της πρωινής συγκέντρωσης και προσευχής, όπου γίνεται ενημέρωση από τον Διευθυντή του σχολείου για διάφορα θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου και τους μαθητές/μαθήτριες. Το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση που κάποιος μαθητής/μαθήτρια δεν ενημερώθηκε επειδή δεν πρόσεχε ή μιλούσε.
  10. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να εισέρχονται στην αίθουσα μετά τη είσοδο του εκπαιδευτικού, παρά μόνο μετά την άδεια του και εφόσον δεν γίνουν δεκτοί/δεκτές παίρνουν απουσία.
  11. Οι μαθητές/μαθήτριες σέβονται και χρησιμοποιούν προσεκτικά τη σχολική περιουσία δηλαδή τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας και την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου. Δεν προκαλούν φθορές και ζημίες.
  12. Οι μαθητές/μαθήτριες μετά την ολοκλήρωση των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων επιστρέφουν τα σχολικά βιβλία. Τα βιβλία είναι πνευματικά δημιουργήματα των συγγραφέων, ανήκουν στην πολιτεία και παρέχονται στους μαθητές/μαθήτριες για χρήση και επομένως δεν επιτρέπεται να τα απαξιώνουν και να τα ευτελίζουν με οποιοδήποτε τρόπο.
  13. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν και να χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα τους στο χώρο του σχολείου. Η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο. Ιδιαιτέρως απαγορεύεται η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  14. Αν ο εκπαιδευτικός διαπιστώσει ότι κάποιος μαθητής/μαθήτρια κάνει χρήση κινητού τηλεφώνου μέσα στην τάξη, τότε το κινητό τηλέφωνο παραδίδεται στο Διευθυντή του σχολείου, ειδοποιείται ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή/μαθήτριας να έλθει στο σχολείο για να το παραλάβει και ο μαθητής/μαθήτρια ελέγχεται πειθαρχικά και υφίσταται τις προβλεπόμενες κυρώσεις.
  15. Οι μαθητές/μαθήτριες φοιτούν τακτικά στο σχολείο, παρακολουθούν όλα τα μαθήματα ανελλιπώς και όχι επιλεκτικά. Οι απουσίες των μαθητών/μαθητριών και οι συνέπειές τους, όπως προβλέπονται από την ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία, αποτελούν ένα σοβαρότατο θέμα το οποίο αντιμετωπίζεται από κοινού από το σχολείο και την οικογένεια.
  16. Όλοι οι μαθητές/μαθήτριες που έχουν μάθημα την πρώτη ώρα παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου και στην πρωινή προσευχή. Αλλόθρησκοι - ετερόδοξοι μαθητές/μαθήτριες έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, παράλληλα όμως έχουν υποχρέωση να σέβονται το δικαίωμα της ενεργού συμμετοχής των υπολοίπων μαθητών/μαθητριών.
  17. Η εμφάνιση των μαθητών πρέπει να είναι κόσμια και ευπρεπής. Σε προφανείς ακραίες περιπτώσεις παρεμβαίνει η κοινότητα της τάξης με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος και σε συνεργασία με τους γονείς. Αν η παρέμβαση δεν αποδώσει, η ευθύνη μεταφέρεται στο 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο και τέλος στο Σύλλογο Διδασκόντων Εκπαιδευτικών.
  18. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να καπνίζουν στο χώρο του σχολείου. Το σχολείο με τις αρχές και τους κανόνες λειτουργίας του αποδοκιμάζει αυτήν την επιβλαβή, άχρηστη και επικίνδυνη συνήθεια.
  19. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να φέρουν ή να αφήνουν χρήματα ή αντικείμενα αξίας στην τάξη τους και πρέπει να τα παραδίδουν στους υποδιευθυντές του σχολείου.
  20. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να καταστρέφουν ή να αλλοιώνουν με οποιοδήποτε τρόπο τα ημερήσια δελτία απουσιών/ απουσιολόγια. Τα απουσιολόγια είναι δημόσια έγγραφα και η καταστροφή ή η αλλοίωσή τους αποτελεί ποινικό αδίκημα και οι μαθητές/μαθήτριες που διαπράττουν την καταστροφή ή αλλοίωσή τους ελέγχονται πειθαρχικά και υφίστανται κυρώσεις.
  21. Οι μαθητές/μαθήτριες είναι υποχρεωμένοι να έχουν πάντα μαζί τους τα απαραίτητα βιβλία, όργανα (σχεδιάσεως κ.α.), εργαλεία και ότι άλλο είναι απαραίτητο για την καλή διεξαγωγή των μαθημάτων. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αφήνουν τα βιβλία τους στην αίθουσα διδασκαλίας μετά το πέρας των μαθημάτων.
  22. Η χρήση της λευκής μπλούζας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές /μαθήτριες στα εργαστήρια Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων.
  23. Δεν επιτρέπεται η είσοδος των μαθητών/μαθητριών στη τάξη με τρόφιμα, καφέδες, αναψυκτικά κ.α. και επίσης δεν επιτρέπεται το μάσημα τσίχλας κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  24. Κατά τα διαλείμματα δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών/μαθητριών στις αίθουσες διδασκαλίας. Οι αίθουσες παραμένουν κλειδωμένες με ευθύνη των εκπαιδευτικών.
  25. Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας οι μαθητές/μαθήτριες υποχρεούνται να τηρούν ησυχία και να παρακολουθούν το διδασκόμενο μάθημα. Δεν συζητούν μεταξύ τους και γενικά πρέπει να συμπεριφέρονται κόσμια απέναντι στους καθηγητές και στους συμμαθητές τους. Η τάξη, η ησυχία και το ήρεμο κλίμα μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας είναι απαραίτητες για την αρμονική συνεργασία όλων των μελών της ομάδας, έτσι ώστε να παραχθεί εκπαιδευτικό έργο.
  26. Ο εκπαιδευτικός, σε περίπτωση που ο μαθητής/μαθήτρια - παρά τις παρατηρήσεις του - εξακολουθεί να εμποδίζει την ομαλή πορεία του μαθήματος,  έχει το δικαίωμα αλλαγής θέσης του μαθητή/μαθήτριας. Σε περίπτωση που  ο μαθητής/μαθήτρια εξακολουθεί να ενοχλεί, ο καθηγητής έχει το δικαίωμα να τον αποβάλλει από την τάξη και ενημερώνει τον Διευθυντή και τον γονέα και κηδεμόνα.
  27. Σε περίπτωση που εκπαιδευτικός ζητεί από το μαθητή να απομακρυνθεί από την τάξη, αυτός απομακρύνεται ήσυχα και επισκέπτεται μαζί με τον απουσιολόγο, το γραφείο του Διευθυντή υποχρεωτικά, όπου μπορεί να εκφράσει τα τυχόν παράπονά του. Σε περιπτώσεις που ο μαθητής/μαθήτρια βγαίνοντας από την τάξη εκτοξεύει φραστικές απειλές, κτυπάει την πόρτα κ.λπ., υποπίπτει σε δεύτερο πειθαρχικό παράπτωμα και για τούτο ελέγχεται πειθαρχικά, ενώ αμέσως ενημερώνεται και ο γονέας και κηδεμόνας του μαθητή/μαθήτριας.
  28. Οι σχέσειςμεταξύ των μαθητών/μαθητριών πρέπει να διέπονται πάντοτε από  εγκαρδιότητα και ευγένεια. Δεν επιτρέπεται η χειροδικία, η  κοροϊδία και η απρεπής συμπεριφορά προς τους συμμαθητές/συμμαθήτριες.
  29. Κάθε μαθητής/μαθήτρια οφείλει να σέβεται την προσωπικότητα των συμμαθητών του. Δεν επιτρέπεται με τη συμπεριφορά του να δημιουργεί κινδύνους για την υγεία και την σωματική τους ακεραιότητα.
  30. Οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν να υπακούουν και εφαρμόζουν τις συστάσεις των εκπαιδευτικών τους, ακόμη κι αν τις θεωρούν άδικες, για να διασφαλιστεί η λειτουργία της τάξης αλλά και του σχολείου. Έχουν βέβαια το δικαίωμα να ζητήσουν την επανεξέταση του θέματός τους και την αποκατάσταση της τυχόν αδικίας, βοηθούμενοι και από τον πρόεδρο της τάξης και από το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο.
  31. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να βγαίνουν από αυτό. Σε περίπτωση ασθένειας, τηλεφωνούν στον κηδεμόνα τους και μετά από άδεια της Διεύθυνσης του σχολείου, φεύγουν από αυτό μαζί με τον κηδεμόνα τους ή μόνοι/μόνες τους.
  32. Μαθητής/μαθήτρια που προκαλεί ζημιές στην κινητή και ακίνητη περιουσία του σχολείου, ελέγχεται και υποχρεώνεται να αποκαταστήσει τη ζημιά. Φθορές, ζημίες, κακή χρήση, έλλειψη συντήρησης της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του σχολείου και παιδαγωγικά εθίζουν το μαθητή στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Η συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών ελέγχεται και εντός της αίθουσας κατά τη διάρκεια του μαθήματος και στα διαλείμματα.
  33. Είναι υποχρεωτική η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών σε εθνικές εορτές, σχολικούς περιπάτους, εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ. και σε αυτές οφείλουν να συμπεριφέρονται όπως επιβάλλει η μαθητική τους ιδιότητα.
  34. Στους σχολικούς περιπάτους απαγορεύεται η χρήση δίκυκλων ή τετράτροχων οχημάτων για λόγους ασφαλείας. Σε περίπτωση «διαρροής» μαθητών/μαθητριών ο αρχηγός του σχολικού περιπάτου επιβάλλει την επιστροφή των μαθητών στο σχολείο και την ακύρωση του σχολικού περιπάτου. Ο συγκεκριμένος περίπατος δεν επαναλαμβάνεται.
  35. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να καταδολιεύουν τις ενδοσχολικές εξετάσεις. Η ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει τις συνέπειες της καταδολίευσης των εξετάσεων.
  36. Κάθε μαθητής/μαθήτρια είναι υποχρεωμένος να συμμορφώνεται προς τους κανόνες της σχολικής ζωής και τον παρόντα κανονισμό. Μαθητής/μαθήτρια που δεν συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των καθηγητών και δημιουργεί προσκόμματα ή εμποδίζει την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος τιμωρείται (παρατήρηση, επίπληξη, ωριαία αποβολή, ημερήσια αποβολή κλπ.). Μαθητής/μαθήτρια που δημιουργεί συνεχώς προβλήματα με τη συμπεριφορά του, είναι δυνατό να απομακρυνθεί οριστικά από το σχολείο με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
  37. Στα πλαίσια της σωστής λειτουργίας του σχολείου, η συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών, θεωρείται απαραίτητη. Γι’ αυτό κάθε μαθητής/μαθήτρια μπορεί να απευθύνεται στον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος ή στη Διεύθυνση του σχολείου και να συζητά οποιοδήποτε θέμα, ακόμα και κάποιο προσωπικό του πρόβλημα. Να είναι βέβαιος ότι θα βρει κατανόηση. Μπορεί επίσης να κάνει προτάσεις που θα αφορούν την καλύτερη για όλους λειτουργία του σχολείου.
  38. Η τήρηση του κανονισμού βασίζεται στην υπευθυνότητα και στην καθημερινή προσπάθεια των συντελεστών της σχολικής ζωής. Σε περίπτωση που ανακύψουν προβλήματα που δεν προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό, την ευθύνη των τελικών αποφάσεων θα έχει ο διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων, μετά από σχετικές εισηγήσεις των εκπροσώπων των μαθητών/μαθητριών.
  39. Οι μαθητές/μαθήτριες μέσα από το πλέγμα των σχολικών δραστηριοτήτων και των καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων διοχετεύουν την ενεργητικότητα τους με συνθήκες ελεύθερης έκφρασης, ελεύθερης εκδήλωσης και αυθόρμητης επιλογής, με απαραίτητη προϋπόθεση την λειτουργία διοικητικής και παιδαγωγικής σχολικής πειθαρχίας.
  40. Οι μαθητές/μαθήτριες που τιμωρούνται με αποβολή από τα μαθήματα παραμένουν στο σχολείο όλες τις ώρες λειτουργίας του και απασχολούνται σύμφωνα με τοις οδηγίες των υποδιευθυντών του σχολείου.
  41. Αποκλίσεις των μαθητών/μαθητριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στους εκπαιδευτικούς, στη σχολική περιουσία, στο συμμαθητή/ συμμαθήτρια, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του θεωρούνται σχολικά παραπτώματα και αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία με παιδαγωγική ευαισθησία και επιείκεια, η οποία όμως δεν καταργεί τα όρια, δεν νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και δεν καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας.
  42. Απαγορεύεται η χρήση του ανελκυστήρα παρά μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις.

Ε. Οι γονείς και κηδεμόνες

  1. Φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή/μαθήτριας είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Διαφορετικά ορίζουν οι ίδιοι με έγγραφη δήλωση τον κηδεμόνα του μαθητή/μαθήτριας.
  2. Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν τον μαθητή/μαθήτρια στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τον Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση του μαθητή και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα αιτήματα τα οποία σχετίζονται με το μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά ή την επίδοσή του στο σχολείο.
  3. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών / μαθητριών προσέρχονται στο σχολείο κατά τακτά χρονικά διαστήματα και ενημερώνονται. Όταν ο μαθητής/μαθήτρια υπερβεί το όριο των 23 απουσιών συνολικά ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας του με υπηρεσιακό σημείωμα που αποστέλλεται ταχυδρομικώς από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος το πρώτο δεκαπενθήμερο κάθε μήνα
  4. Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το Σχολείο, ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.
  5. Για τη συμμετοχή του μαθητή/μαθήτριας σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις π.χ. εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις κλπ, είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης το σχολείο μπορεί να ζητήσει την γνώμη ή την έγκριση του γονέα/κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.
  6. Ο γονέας/κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση από το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν τη επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή.syllogos goneon
  7. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών/μαθητριών του σχολείου αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/μαθητριών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για την προαγωγή του εκπαιδευτικού έργου. Το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των Διδασκόντων και του Διευθυντή του σχολείου. Τα θέματα της παιδαγωγικής λειτουργίας, το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών/μαθητριών του Σχολείου.

 

Ο Διευθυντής, Οι Υποδιευθυντές, Οι Εκπαιδευτικοί, Οι Εκπρόσωποι του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου

0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 25 επισκέπτες και κανένα μέλος